26 فیلمی که باید پیش از تغییر دکوراسیون ببینید!
فیلمهایی قبل از تغییر دکوراسیون
مهم نیست که سبک خانهآرایی شما چه باشد، این فیلمها برای تغییر دکوراسیون حتماً الهامبخشتان خواهند بود. پاپکورنهایتان را ـ همراه چیزی برای یادداشت برداشتن ـ بردارید و برای غوطهور شدن در زیبایی آماده شوید.
تغییر دکوراسیون در تاریکترین ساعت
یک فیلم زندگینامهای در دورهی جنگ جهانی دوم است که وینستون چرچیل را در گیر و دار گرفتن تصمیمی برای جنگیدن یا مذاکره کردن با آدولف هیتلر نمایش میدهد. «تاریکترین ساعت» همچنین طراحی سنتی بریتانیایی را به نمایش میگذارد. اگر خانهی ایدهآل شما پر از ماهوگانی پررنگ، پوششهای مرمری و نقرههای صیقلی است، این فیلم مخصوص شماست.
تغییر دکوراسیون در شکل آب
اگر بتوانید حواستان را از خدای رودخانهای که در وان حمام است پرت کنید، «شکل آب» فیلمی است شناور در میان اتاقهایی مجلل، که کمی نیاز به تعمیر دارند. در این فیلم کتابهای جلدچرمی، دیوار گالری و پنجرههایی کپکزده را داریم که ما را به یاد دریا میاندازند.
تغییر دکوراسیون در ماری آنتوانت
دکوری که میارزد سرتان را بهخاطر آن از دست بدهید ـ شرمنده! روایت سوفیا کاپولا از قصهی ملکهی فرانسوی جشنی است لذتبخش از کاغذدیواریهای پرشور، کتانهای خیالانگیز و بهترین مبلمان تاریخی فرانسوی. در صورتی که به «بیشتر و بیشتر» باور دارید این فیلمی ایدهآل برای شماست.
سابرینا
این فیلم ادری هپبورن نمایش خانههای رویایی یکی پس از دیگری است، از قصری در خلیج گلن تا آپارتمان مشرف به برج ایفل سابرینا در پاریس ـ همه با طراحیهایی آنقدر زیبا که با لباسهای مد روز سابرینا برابری کنند. صحنههای اداره نیز هر طرفدار طراحی مدرن میانهی قرن بیستم را راضی میکند.
تغییر دکوراسیون در فارغالتحصیل
در این فیلم که بسیار هوشمندانه ملال و پوچی بعد از فارغالتحصیلی از دانشگاه را، که بسیاری تجربه کردهاند نشان میدهد، طراحی داخلی سبک دههی ۶۰ میلادی هم بسیار تاثیرگذار است. «فارغالتحصیل» الهامات بسیاری را دربارهی دکور به شما ارائه میدهد: از خانهی گرم و پذیرای خانوادهی بردوک گرفته تا منزل مدرن و پرزرق و برق رابینسونها و حتی اتاقهای نمادین در هتل تفت. قبل تغییر دکوراسیون حتما این فیلم را تماشا کنید!
گتسبی بزرگ
برای هرکسی که میخواهد به خانهی خود زرق و برق و دلربایی اضافه کند، تماشای اقتباس باز لورمن از «گتسبی بزرگ» واجب است. هر اتاق در این فیلم احساس متفاوت خود را القاء میکند و همزمان که طراحی داخلی بسیار بلندپروازانهای را پیش گرفته، هوشمندانه توانسته است حس دوران اوج و جنون دههی بیست را نشان دهد.
پیچیده است | تغییر دکوراسیون
نانسی مایر شهرت بسیاری در ساختن فضای داخلی رشکبرانگیز در فیلمهایش دارد، با اینحال در «پیچیده است» کار را تمام کرده است. تقریباً غیرممکن است که فیلم را بدون آرزوی آشپزی در آشپزخانهی بیعیبونقص آن، یا ولو شدن در نشیمن آرام پیچیده شده در لحاف کشمیرش، تماشا کنید.
نیمهشب در پاریس | تغییر دکوراسیون
«نیمهشب در پاریس» بین دورههای زمانی مختلف سفر میکند، در نتیجه صحنههای بیشماری از طراحیهای داخلی نفسگیر در آن وجود دارد. کلوبهای شبانهی دههی بیست، خانهی گرترود اشتاین و حتی اتاقهای امروزی هتل، همه یادآور سبکهای کاملاً متفاوت ولی در عین حال فریبنده و اغواکننده هستند.
مرد تنها
ساختن فیلمی که طراحی بهاندازهی پیرنگ داستان در آن اهمیت داشته باشد را به تام فورد بسپارید. تمام فضاهای داخلی در فیلم از الگوهای چندلایه، رنگها و بافتهایی استفاده میکنند تا نسخهی استایلیشی از دههی ۶۰ را زنده کنند که بهطور حتم الهامبخش بسیاری از طرفداران آن دورهی تاریخی خواهند بود.
صبحانه در تیفانی
آپارتمان هولی گولایتلی گواهی این ایده است که وسایل هرچه کمتر بهتر. در حالیکه به ندرت مبلمانی در آن مشاهده میشود، هر چیزی که هالی در آپارتمان کوچک نیویورکیاش دارد به سرعت چشم را خیره میکند.
شیطان پرادا میپوشد
هرچند که دفتر میراندا پریستلی در واقع یک خانه به حساب نمیآید، «شیطان پرادا میپوشد» توانسته است یکی از بینقصترین دیوارهای گالری را که تا بهحال دیدهایم نشان دهد. خانهی شهریاش هم چندان کهنه نیست.
پانصد روز سامر
اتاقخواب سامر در «پانصد روز سامر» گرم، پذیرا و دمدمی است بیآنکه کیچ بهنظر بیاید. هرکسی که دنبال الگوها و رنگهای تلفیقی برای خانهاش باشد میتواند یکی دو چیز از آن یاد بگیرد، همزمان طرفداران پالت رنگهای سیاه و سفید آرام حتماً میتوانند از آپارتمان مجردی تام الهام بگیرند.
پدر عروس
در حالیکه طراحی فضای بیرونی خانهی «پدر عروس» تلاش میکند که تمام توجهات را جلب کند، ما متوجه و علاقمند به فضای داخلی دنج آن نیز میشویم. خانه به خوبی از شیکی نخنمای خود خلاصی پیدا میکند و به یک کلیت جلاخورده میرسد.
دختر گمشده
بله، میدانیم که «دختر گمشده» فضایی بسیاری تاریک دارد، اما لحظات زیبایی از طراحی را نیز در خود گنجانده است.
اینجا جایی است که تو را ترک میکنم
تقریباً تمام فیلم در خانهی خانوادهی آلتمن میگذرد، بنابراین تعجبی ندارد که طراحی آن در اوج است. و هرچند که خط داستانی همیشه شادیبخش نیست، استفادهی هوشمندانه از الگو و رنگ حس طراحی داخلی را روشن و خوشآمدگو میسازد.
املی
این فیلم کلاسیک فرانسوی الهامهای طراحی زیادی را با استفاده از رنگهای سیر پرمایه و جزئیات الهامگرفته از فضاهای قدیمی به ما میدهد. اینکه بتوان از اتاقخوابی قرمزرنگ فضایی بیشتر آرامبخش تا احساساتی بیرون کشید خیلی سخت است، اما «املی» با اعتمادبهنقس از عهدهی این کار برآمده است.
بیتلجوس
اگر شما با طراحی آوانگارد احساس نزدیکی میکنید، هیچ انتخابی بهتر از «بیتلجوس» برای شما نیست. خانهی بیتلجوس با رنگهای گوتیک و خوفناک و انتخاب مبلمانی دیوانهوار، بهترین طراحی ابزورد را ارائه میدهد.
زیر آفتاب توسکانی
طرفداران ویلاهای کلاسیک ایتالیایی به چیزی بیشتر از «زیر آفتاب توسکانی» احتیاج ندارند. تماشای خانهی تازه خریدهشدهی فرانسیس مایز در توسکانی مطمئناً ایدههای دکوراسیون فراوانی را به سمت شما سرازیر میکند.
۲۰۰۱: یک اودیسهی فضایی
با وجود اینکه شاهکار علمیتخیلی استنلی کوبریک ممکن است جای مناسبی برای گرفتن الهامات دکوراسیون بهنظر نیاید، اتفاقاً فضاهای داخلی بهزیبایی طراحیشدهی آن میتواند طرفداران سبکهای مدرن و کلاسیک را همزمان به هیجان بیاورد.
بخور، عبادت کن، عشق بورز
سفر دور دنیای لیز گیلبرت، بهمنظور کشف خود، برای بینندگانش ماجراهایی در تمام نقاط دنیا به ارمغان میآورد، با توقفهای بسیاری برای انتخابهای دکورهای بیگانه و مرموز. اما توجه داشته باشید که این فیلم میتواند ما را به هوس سفر بیاندازد.
نامه داری
جای تعجب نیست که یکی از محبوبترین کمدیرمانتیکهای تا بهحال ساختهشده طراحی داخلیای دارد که الهامبخش ایدههای گرم و تیره است. اتاقخواب کاترین کلی در فیلم کلاسیک نورا افرون، «نامه داری»، نمایشگر مستقیم هویت گرم و پذیرای شخصیتها است. طرفداران سبکهای کهنهی شیک تمام بخش بالای غربی آپارتمان را خواهند ستود.
خانوادهی اشرافی تننبام
هرکدام از فیلمهای وس اندرسون جشنی تمامعیار برای چشمها است، اما تقریباً غیرممکن است که به بینقصی طراحی داخلیای که «خانوادهی اشرافی تننبام» دارد دست یافت. هرکدام از اتاقهای قصر هارلم خانوادهی تننبام با امضای نماهای اشباعشدهی اندرسون پوشیده شدهاند و با جزئیات غیرمنتظرهای همچون کاغذدیواری راهراه تاکیدگذاری شدهاند.
کوکو شنل و ایگور استراوینسکی
«کوکو شنل و ایگور استراوینسکی» فیلم فوقالعادهی برای کسانی است که رویاهای سیاه و سپید دارند. طراحی داخلی همزمان که با استفاده از الگوها و طرحهای گرافیکی طرح را از راکد بودن دور نگه میدارد، ترکیبهای رنگی کلاسیک را به کار میگیرد.
مرگ بر عشق
آپارتمان صورتی زیبای باربارا نوواک اغراقهای زیبایی دارد. با رنگهای روشن بیدفاع و انتخاب شجاعانهی مبلمان مدرن. و واقعاً، چه کسی یک تراس پشتبامی مجلل نمیخواهد؟